Skip to content Skip to footer

TBA (Hibernation)

Billedkunstneren Amitai  Romm har arbejdet med en skulpturel installation til udstillingsstedet Tranen på Gentofte Hovedbibliotek. Projektet er et slags parallelarkiv til biblioteket, bestående af en række olfaktoriske og billedskabende ‘maskiner’ omringet af, og sammenfiltret med, bibliotekets informationssystem og den bygning, de befinder sig i.

Read more

Inderste Vig

Johanne Dybdal Sigvardsen fusionerer pastel,  akvarel, tegning, fotos og skulptur i en slags vævet montage. Værket skal udstilles i Asnæs, som  tidligere var beliggende ved Lammefjordens inderste vig, hvor land og vand mødes.

Read more

Mourning All Day

Katrina Neiburga indtager, i samarbejde med teater Grob, en hel etage på et plejehjem i De Gamles By på Nørrebro. Hun  skaber scenografi til en performanceinstallation om savn og fylder lokalerne ud med mosbegroede træstammer, videoinstallationer og skæve gulve.

Read more

What is left behind

Skimmelsvamp og bolsjemasse breder sig i Formeriet under Silas Inoues ophold. Med temaet "at sætte spor" forvandler han de utraditionelle materialer til kunst, der skal indgå i en udstilling med titlen "What is left behind" på Akershus Kunstsenter i Norge.

Read more

Abstrakt hverdag (sanselige systemer)

Til sit værk Sanselige systemer har Rikke Benborg taget modernisternes fragmenterede formsprog og videreudviklet det til lag af videoprojektioner. Hendes hvidmalet hverdagsinventar er i Store Formater blevet til en scenografi, hvor Rikke kan lege med forvrængede lyskompositioner af kroppen.

Read more

Rum#338 2017, Raum#339 2017 og Rum#340 2018

På mange måder virker det passende, at Lone Haugaard Madsen skulle få ophold på konservatorværkstedet på SVK. Rummet, der er indrettet til at give gamle kunstværker nyt liv, bliver under Lones ophold fyldt ud med efterladte genstande, der kommer under kærlig behandling og sættes sammen i nye kompositioner, inden de udstilles på CODE 2017.

Read more

Sensitive Human Rights

Kamilla Askholm Jørgensen har skabt 140 pamfletter på Statens Værksteder for Kunst. Alle er de falset manuelt og håndsyet i ryggen, inden de skal bruges til et interaktivt og performativt værk, der udspiller sig i en køjeseng.

Read more