I Frederiksholms atelier har Klaus Lindbak eksperimenteret med materialer og teknikker for at finde frem til en optimal arbejdsmetode med papirpulp og enkaustik.

I Frederiksholms atelier har Klaus Lindbak eksperimenteret med materialer og teknikker for at finde frem til en optimal arbejdsmetode med papirpulp og enkaustik.
Anja Cecilie Petersen har arbejdet i det lille lerværksted for at undersøge sammenhængen mellem form og klang. Intentionen var at skabe en serie skulpturer, der både kan fungere som elementer i en installation og som samtidig kan bruges til at skabe et lydunivers ved interaktion som en form for percussion-instrument.
Maja Lindberg Schwaner har i metalværkstedet arbejdet på en skulpturgruppe med buede, ustabile linjer og elementer, inspireret af hegn og kroge.
Ane Mette Ruge har arbejdet i fotoværkstedet på en alternativ læsning af de første årgange af magasinet Billedbladet, 1938-1940.
Til en udstilling på Charlottenborg Kunsthal med titlen, "Digital Matters", har Honey Biba Beckerlee arbejdet på Statens Værksteder med værket Swarming / Swimming. Et vævet værk, der sender en hilsen til de undersøiske internetkabler, der udgør den fysiske infrastruktur for den digitale tidsalders enorme informationssky.
Jules Fischer har arbejdet i atelier Store Formater på projektet, Vanitas, som både er en performance og en udstilling. Vanitas vises på Den Frie Udstillingsbygning i København, sommer 2022.
Mia Isabel Edelgart og Sebastian Hedevang arbejder på at producere en række mindre springvands-relieffer / dioramaer, der bruger vand – både som konkret værkmateriale og som ledemotiv.
I IT-værkstedet har Nadia Josefine El Said testet håndtegnet, klassisk animation.
Under opholdet på Statens Værksteder har Ditte Lyngkær drejet, bukket, bøjet og svejset i præcisionsrør. Hun har forholdt sig åbent og eksperimenterende til materialet og dermed endt ud med at lave fire nye konstruktioner, inspireret af Annie Besants bog, Thought Forms. Tre af konstruktionerne har fået en drejefunktion.
I sit grafiske arbejde undersøger Eau Pernice, hvordan trykkeprocessen kan bruges til at omdanne og kombinere motiver, så der opstår nye handlingsforløb og overraskende motiviske sammenhænge.
Marie-Louise Andersson har under sit ophold på Statens Værksteder haft adgang til atelier samt træ- og metalværksted, hvor hun i samarbejde med bådebygger, Jason Daucke von Barner, har bygget en klangkrop til en æolsharpe.