På Statens Værksteder har Mari og Sarah arbejdet med at realisere værket ‘A Glimpse of Nature’, som skal udstilles på Biennalen for Kunsthåndværk og Design 2025.

På Statens Værksteder har Mari og Sarah arbejdet med at realisere værket ‘A Glimpse of Nature’, som skal udstilles på Biennalen for Kunsthåndværk og Design 2025.
På tufteværkstedet har Maja Marie Halling arbejdet på nye værker til udstilling i Paris i forbindelse med Art Basel + Design Miami.Paris, oktober 2025. Det er blevet til ét stort værk og nogle mindre eksperimenter i løbet af et fire ugers arbejdsophold.
Skals tæppet er en udsmykningsopgave for Skals Højskole, støttet af en række fonde og udført på Statens Værksteder for Kunst i perioden 1. november '24 – 25. marts '25.
Ny stedsspecifik ophængningsformation af værkerne ’HOMELAND I-VII’ og ’HOMELAND I-VI - golden edition’. Begge værker er genoptrykt i guld, på Statens Værksteder for Kunst, og ophængt som ’HOMELAND I-XIII’. Udstilles på udstillingen ’Denne Nye Verden - overvejende tekstil’ i RUSTIKKEN på Lundsgård Gods 4. april - 1. juni 2025. Udstillingen er kurateret af Torgny Wilcke, Ingrid Kæseler og Anne Fabricius Møller.
På tekstilværkstedet har Anna Rosa Hiort-Lorenzen foretaget undersøgelser til et tekstilt lysprojekt med arbejdstitlen forgængelighed.
I Lille Ler har Jeppe Søndergaard Hansen eksperimenteret og påbegyndt produktionen til soloudstillingen FORBINDELSER//BONDING på det kunstnerdrevne udstillingssted PEACH CORNER, på Frederiksberg.
Hilde Hauan har arbejdet på ARM-væven i væveværkstedet med en lysende søjleskulptur til Bartholinbygningen - en laboratoriebygning med forskning og undervisning og aktivitet på alle tidspunkter af dagen.
Anne Bjørn arbejder med papir som grundmateriale. På Statens Værksteder har hun arbejdet med værket, Make Peace, hvor et klæde indgår - et gammelt hørlagen som medspil og modspil til de vævede papirlag.
Nygårds Maria Bengtsson og Mai-britt Amsler har sammen haft ophold i det tekstile værksted, hvor de har eksperimenteret med remazolfarvetryk på forskellige tekstiler. Hovedformålet har været at sammenligne de reaktive Remazolfarver med de høj-reaktive Procionfarver. Bliver resultatet det samme, og er fikseringen af de højreaktive farver ved stuetemperatur en smutvej, der er værd at tage i forhold til de reaktive farvers fiksering ved damp?
I sommeren 2024 har Lise Seier Petersen skaleret Draperede Smeltestykker op i den store ovns fulde højde – dvs. en færdigbrændt højde på ca. 90 cm.
Lotte Myrthue har under et udviklingsophold i tekstilværkstedet eksperimenteret for at tilegne sig grundlæggende færdigheder og kendskab til trykfarver og stofkvaliteters muligheder.
Anne Damgaard har haft 5 ugers udviklingsophold i tekstilværkstedet til at eksperimentere med rammetryk med remazolfarver. Hun var på tryk-kursus på Statens Værksteder i efteråret 2023 og søgte herefter et ophold for at kunne fordybe sig mere i teknik og udtryk.