
Iben Høj har arbejdet i atelier plan 3 og det lille lerværksted på en række værker til en udstilling på Johannes Larsen Museet i Kerteminde på Fyn til efteråret 2023.

Anne Damgaard har i henholdsvis syværkstedet og it-værkstedet arbejdet på en udsmykning til Højhuset Hernings spisesal.

Moseløkken Granitbrud har stort potentiale for at tydeliggøre en bornholmsk håndværksmæssig tradition: stenbrydning. Imidlertid døjer det nærliggende Moseløkken Stenbrudsmuseum med at skabe indhold, der begejstrer besøgende og vækker fornyet interesse for håndværket.

Projekt ’Unika Efterliv’ tager udgangspunkt i en samling af genbrugstekstiler samlet over flere år, som håndmales i tekstiltrykværkstedet med remazolfarver for at give tekstilerne nyt liv og historie. Hvert tekstil får hvert sit særlige print og derfor sit eget ’Unika Efterliv’.

This project explores how digital technologies create new possibilities that build on traditional techniques within the field of ceramics. Specifically, Flemming Tvede Hansen explores robotics through wire cutting a lump of clay with a UR10 robot-arm, and how he can upscale the power and range, and at the same time, deal with small details and repetition beyond what is possible with his hand.

Matt McConnell og Pia Jensen mødte hinanden i 2017 på en rejse til de Forenede Arabiske Emirater i 2017. De deltog begge som kunstnere på den 20. udgave af Sharjah Islamic Arts Festival sammen med 42 andre kunstnere fra 31 lande - alle med store, stedspecifikke værker.

SUNDBY PORTALER består af 3 skulpturelle og serielle værker, designet og produceret af kunstnerne Bonnie Hvillum og Louis Alderson By-Thell i samarbejde med Områdefornyelsen Sundby og Københavns kommune.

Marie Nørgaard Nielsen har i syværkstedet arbejdet på en videreudvikling af sin lysinstallation Oraklet. Værket var en del af Københavns lysfestival 2022 med en placering på Bertel Thorvaldsens Plads foran Thorvaldsens Museum. I oktober 2022 skal det sættes op i alperne til lysfestivalen ”Light Art Grindelwald” i Schweiz.

Vand var tema og inspiration under arbejdsopholdet på Statens Værksteder og til udstillingen på Grønbechs Gård. Det blev en daglig undersøgelse i at fange vandets bevægelse og energi, mens blækringe flød på vandoverfladen, og linjerne imiterede bølgers krusninger.