Under et ophold på tekstilværkstedet har de nyuddannede tekstildesignere, Liv Marie Rømer og Trine Tronhjem, arbejdet mod at skabe store mønsterforløb og kompositioner inden for tekstiltryk. De har undersøgt øjets perception og kroppens oplevelse af tekstiler ved at trykke lange forløb, der kan give en rumlig oplevelse.
Fra september 2021 til januar 2022 skal Nikoline Liv Andersen udstille i Nikolaj Kunsthals Nedre Galleri. Nikolaj Kunsthal er oprindeligt en kirke med et stort smukt kirkerum, men bygningen har ikke fungeret som kirke siden Københavns brand i 1795. Nikoline Liv Andersen vil bringe kirken tilbage i kirkerummet. Ikke i fysisk forstand, men med begreber fra den kristne tro.
De to keramikere, Tine Broksø og Karen Kjældgård-Larsen aka Claydies, er inviteret til at skabe tre #claydiesselfies værker til skulpturparken v. Kunsthal Augustiana i Augustenborg.
Thread Drawings er titlen på Anne Bjørns soloudstilling i Officinet, hvortil hun på Statens Værksteder har arbejdet på en vævet tekstilinstallation. Projektet tager udgangspunkt i den enkle synlige tråd – at tegne med tråden – og de mønstre, der opstår, når de åbne vævninger hænges i lag og bliver til en samlet helhed.
I lerværkstedet har keramiker, Martin Bodilsen Kaldahl, arbejdet på nogle store keramiske skulpturer til primært to kommende udstillinger: dels en gruppeudstilling af kontemporær dansk skulpturel keramik hos Hostler/Burrows Gallery i New York – kurateret af Copenhagen Ceramics; dels til en visning på Art Geneve 2021 i regi af Taste Contemporary i Geneve. Begge udstillinger er ramt af Covid-19 situationen, men vil blive afviklet senere i 2021.
Tingsted er skabt af 350 trædrejere fra hele Danmark under kunstnerisk ledelse af møbelkunstner Rasmus Bækkel Fex, som har defineret koncept og formgivning af projektet.
Signe Fensholt arbejder i det Lille lerværksted på en række keramiske tableauer i porcelæn. Projektet undersøger samspillet mellem to formgivningsprincipper: det intenderede design og den selvskabte form.
I SVFKs Væveværksted arbejder billedvæver Sanne Ransby med en rumlig installation af vævninger på metalstativer med punktvise projektioner af billeder og video. Projektet har udgangspunkt i sammenhænge og modsætninger mellem vores digitaliserede fragmenterede omverden, vævens analoge grundvilkår og menneskets ageren i begge.