Honey Biba Beckerlee har før været optaget af at kombinere videnskab og kunsthåndværk og fx “knyttet kaosteori” og “vævet kvantemekanik”. På dette ophold har hun udviklet en serie vævninger under temaet ”time warp”.
På Statens Værksteder for kunst har Cecilia Westerberg arbejdet med en udsmykningsopgave - et bygningsintegreret kunstværk til Kunsthal Rønnebæksholm. Idéen er at bringe haven indenfor med en stedsspecifik farvepalette.
Sille Juline Høgly Petersen har arbejdet med en håndlavet fotobogsudgivelse, Jagten på Cómpetas Palmer, bl.a. inspireret af arkiver på det Kgl. Bibliotek.
Randi & Katrine har på træværkstedet produceret et værk til naturområdet omkring Observatoriet i Brorfelde. Oplægget var at skabe et møbel i naturen, som man kan sidde på, mens man oplever naturen omkring sig.
Maja Qvarnströms projekt, Matadorens Känsla, tager udgangspunkt i Disney’s figur af Matadoren, der konfronteret med den passive krop af Tyren Ferdinand råber i total hjælpeløshed: Slå mig! Spis mig! Gør noget!!
Marie Bancks har arbejdet med to udstillinger under sit ophold på Statens Værksteder; fire skulpturer til X-rummet hos Huset i Asnæs og en skulptur, lavet af det samme materiale, til udstilling i Foyer.
Lotte Fløe Christensen arbejder på bogen ’Frost Heave’, der skal udkomme på fotobogsforlaget Disko Bay Books i 2025.
På Statens værksteder for Kunst har lydkunstner og musiker Laure Boer (FR) og billedkunstner Marie-Louise Andersson arbejdet på udvikling og produktion af elektro-akustiske lydskulpturer. Opholdet fortsættes på Sound Art Lab i Struer i foråret 2024. Lydskulpturerne er produceret til en performance i Brønshøj vandtårn og til lydkunstfestivalen SOUNDFEST på HayArts – Cultural Center for Contemporary Art i Jerevan (Armenien).
Liesel Burisch har i tufteværkstedet arbejdet på en fortolkning af den klassiske filmplakat, en "tæppe-plakat" med titlen "Yatta" lavet af akryl og hamp. Filmplakaten indgår i Burisch’ soloudstilling på Foyer Contemporary i Park Bio.
Per Arnoldi har opholdt sig i Anne Marie Carl-Nielsens atelier for at udarbejde skitser og modeller til polycrome skulpturer, der i de farvede facetter driller øjet, pirrer sanserne og flimrer vellystigt i rummet.
I træværkstedet har Christine Clemmesen skabt fem trærammer til en soloudstilling på Møstings Hus. Arbejdet har været fysisk og objektbaseret på grund af den særegne ramme men også på grund af den skulpturelle situation inde i selve rammen og i billedet, hvor billede og hat støtter hinanden.