Skip to content Skip to footer

Maj Kjærsig: Kraftfelter

I forbindelse med en udstilling til Kunstpakhuset har billedkunstner og musiker, Maj Kjærsig, arbejdet på metalværkstedet med at producere intuitivt bøjede kroge, inspireret af S-kroge, der vil fungere som ophæng til keramiske plader.

Read more

Niels Bonde: Hvem er bange for ansigtsgenkendelse?

Niels Bonde forsker i ansigtsgenkendelse og er pt. i gang med en praksisbaseret Ph.D. på Universität für angewandte Kunst i Wien. Som et led i sin kunstneriske forskning har han fået ophold på Statens Værksteder for at undersøge, hvad ansigtsgenkendelse er, og hvilken indflydelse den har på os.

Read more

Per Arnoldi: TROMPE l´OEIL 2021

I Statens Værksteders nyligt tilkomne atelier i Frederiksholms Kanal har Per Arnoldi opholdt sig i de kolde vintermåneder for at udforme en serie polykrome skulpturer til udstilling på Børglum Kloster til sommer '21.

Read more

Birgitte Thorlacius: Flygtighed

Sammen med forfatter og kunsthistoriker, Sanne Flyvbjerg, arbejder Birgitte Thorlacius på et projekt med den foreløbige titel ”Engen – forsvundne og truede arter”. På grafisk værksted udformer hun sine grafiske tryk med motiver af uddøende insekter og planter.

Read more

Jette Ellgaard: Havdal

Jette Ellgaards kunstprojekt "Havdal" udvikler sig på Statens Værksteder til et bogværk og en udstilling omhandlende dansk landbokultur fortalt gennem et udvalg af planter.

Read more

Kirstine Autzen: Silent Things / Witness

Fotokunstner, Kirstine Autzen, har opholdt sig ad flere omgange på Statens Værksteder for at bearbejde og danne overblik over et enormt arkivmateriale fra Lyngby-Taarbæk Stadsarkiv. Arbejdet er mundet ud i en udstilling på selvsamme lokalitet i efteråret 2020.

Read more

Lisa Strömbeck: Mørkekammerarbejde med liquid light

Lisa Strömbeck har arbejdet i SVFKs mørkekammer og lille fotostudie med nogle større Liquid Light fotografier af skrøbelige og særlige træer. Der er navngivne gamle træer som Kongeegen i Jægerspris Nordskov, Old Tjikko på Fulufjället i Sverige, Dicke Marie i Tegeler Forst i Berlin,  L’Ullivone i Fara in Sabina i Italien etc.  Dog er de fleste træer anonyme og taget med, fordi deres form og skrøbelighed giver en fornemmelse at være til stede i dag, men måske ikke i morgen.

Read more