I metal- og træværkstedet producerer Jan S. Hansen værker og værkelementer, som han løbende installerer i det 128m2 store atelier, Formeriet. Her samler han værkerne for at se dem i relation til hinanden.
I mørkekammeret fremkalder billedkunstner Michala Norup en serie fotografier om oplysning; et begreb, der både refererer til erkendelse og til konkrete lysforhold. Med sit analoge kamera har hun undersøgt lysets sansbarhed i rum, der oplyser.
Billedkunstner Tina Maria Nielsen har længe ønsket at indgå i et kunstnerisk samarbejde med de to tyske kunstnere Antonia Low og Stella Geppert, der tidligere har udstillet i det kunstnerdrevne udstillingssted Skulpturi. Dette realiseres nu i Kunsthal Nords rustikke rammer med en stedsspecifik fællesudstilling.
I træværkstedet arbejder billedkunstner Christian Bang Jensen på en serie sokler med CNC-fræsede skrifttegn. Soklerne indgår i udstillingen Epifyt i Cobra-rummet i Lyngby.
Ligesom en epifyt gror på andre planter, finder Christians værker næring i udstillingsrummets loft, som er dekoreret af en række Cobra-kunstnere.
På gulvet i Atelier Plan 2 ligger et puslespil af nummererede fyrretræslister. Astrid Myntekær har med inspiration fra den hollandske kunstbevægelse De Stijl og især Piet Mondrians rektangulære kompositioner konstrueret tre arkitektoniske skulpturer.
Da Jytte Høy fik til opgave at udforme fire skulpturer til Kämpetorpsskolan, vidste hun godt, at det ville blive en længerevarende proces. Hun brænder for sin idé om at få skolegårdens træer til at genopstå som skulpturer, og samtidig er der lidt mere frihed i et sideløbende udstillingsprojekt.
I IT- og fotoværkstedet arbejder Jonas Frederiksen på en serie fotografier. Han veksler mellem at redigere på computeren og printe tests på storformatprinteren, som han hænger op og nærstuderer. Han går efter et klart og skarpt udtryk.
Tegning og skulptur centrerer sig om kroppen og dens organiske strukturer, når Nanna Riis Andersen forbereder sin kommende udstilling, der åbner i Møstings Hus d. 25.maj 2018.
Hilda Ekeroth arbejder hovedsageligt med tegning og maleri som performativ praksis. Hun ser tegningen som en performativ handling, der begynder i researchfasen og derfra kulminerer. Til forberedelse af en fremtidig udstilling opholder hun sig i SVKs grafiske værksted, hvor hun arbejder med den performative praksis både konkret og metaforisk som et sted for påstande, spekulation og detour.