Skip to content Skip to footer

Katrine Skovsgaard: Aura

Katrine Skovsgaard har med projektet Aura været inspireret af repræsentationer af migræneauraer fra The Migraine Art Competition, en konkurrence i 1980’erne, hvor over 500 personer udstillede tegninger malerier og kollager af repræsentationer af deres oplevelse af migræne.

Read more

Anna Bak: Dyster Høst

Anna Bak er inviteret til at lave en soloudstilling på Vestjyllands Kunstpavillon i deres kuraterede samtidskunst-program. Under titlen Dyster Høst har hun udviklet en udstilling, der narrativt og visuelt illustrerer en fiktiv fortælling om et landbrugssamfund, om deres ihærdige arbejde med at optimere udbyttet af deres afgrøder og om deres fortvivlelse og anger, da høsten viser sig at gå helt galt.

Read more

Ida Hermansen: Autotrophs

I serigrafiværkstedet og Huggegården arbejder Ida Hermansen med cyanotypi på lærred i stort format. Hendes værker reflekterer en stigende bekymring for verdenshavenes ve og vel.

Read more

Eva Tind: De drømme vi sår og høster

The Dreams We Sow and Harvest

Eva Tind has been working in the small photo studio to collect and produce material for the exhibition ‘The dreams we sow and harvest’. Here she examines time, distance and connection between people, places, history and our present.

Read more

Signe Frederiksen: At lære at gøre

Mit arbejdsophold drejer sig om at udvikle en prototype på et participatorisk spil i samarbejde med Anne-Mette Schultz og Stefan Pedersen. Spillet tager udgangspunkt i udgivelsen AT LÆRE AT GØRE (Forlaget Aleatorik), som Anne-Mette Schultz og jeg har redigeret, og tillader spillerne af udfolde bogens temaer i fællesskab. Bogen og spillet lanceres samtidigt i august 2024.

Read more

Ditte Lyngkær: Den Glemte Garderobe

Ditte Lyngkær har arbejdet i metalværkstedet med nogle materiale- og konstruktionsprøver i aluminium og med cyanotopi i serigrafiværkstedet. Arbejdet er en del af produktionen til en udsmykning med titlen Den Glemte Garderobe til Solbjergskolen i Aarhus kommune. Projektet tager udgangspunkt i skolens glemmekasse, og hvordan vi anskuer hverdagen og de ting, vi omgiver os med.

Read more