I Huggegården, metal- og træværkstedet har Lasse Gam Folke og Jakob Holmqvist arbejdet med projektet Artificielle Landskaber for at udforske, hvordan mennesket bearbejder naturen og hvilket aftryk, vi sætter på den.

I Huggegården, metal- og træværkstedet har Lasse Gam Folke og Jakob Holmqvist arbejdet med projektet Artificielle Landskaber for at udforske, hvordan mennesket bearbejder naturen og hvilket aftryk, vi sætter på den.
Under arbejdstitlen SLOW forbereder Astrid Espenhain en soloudstilling til Kunstbiblioteket i København. Udstillingen omfatter værker - bløde skulpturelle objekter - som man kan sidde eller ligge i.
På tekstiltrykværkstedet har Miriam Hinman Nielsen udforsket potentialet i silketryk af fotobaserede collager på tekstil.
Louise Bøgelund Saugmann har arbejdet med en håndlavet fotobogsudgivelse, Quiet by nature, der er opbygget af fotografier lagt i lag fra Pinseskoven i udkanten af København.
In the conservation workshop, benandsebastian have been restoring their public artwork Suveræn Souverän Suverenur Namminersortoq (Sovereign).
Under sit ophold i grafisk værksted har Mikkel Bundgaard Pedersen bearbejdet fotografier af en række genstande, indsamlet fra den tidligere arbejds- og tvangsarbejdsanstalt Sundholm på Amager fra 1908-1999. Genstandene befinder sig nu på et magasin ved Forsorgsmuseet i Svendborg, som har hjulpet ham med at udvælge en samling genstande til dokumentation.
Aia Sofia Coverley Turan har, under sit ophold i atelier Store Formater, arbejdet på en serie skulpturelle værker til udstillingen, To be a place that has no center, i Huset for Kunst og Design, Holstebro.
Anja Cecilie Petersen har arbejdet i sy- og træværkstedet på værker til udstillingen Frankenbites i Eks-rummet. Titlen Frankenbites er lånt fra en klippeteknik, velkendt i reality-tv, hvor ord fra forskellige dialoger klippes sammen til nye sætninger. Derved opstår muligheden for at ændre fortællingen om det, der har fundet sted.
I foråret 2024 opholdt Mathias Dyhr sig med Kunstteater på Statens Værksteder for at producere performanceudstillingen Haute Ecole til Kunsthal Rønnebæksholm.
N.O.N. (Narrative of Nothing) is a work created for an exhibition at the Danske Grafikeres Hus. It consists of a series of nine large lithographic prints depicting compositions with smartphones, digital images and screenshots created with a smartphone camera, as well as five small lithographic stone objects.
Hvornår bliver et billede til et billede, og hvornår er et tegn et tegn?
Veronica Rigét udforsker grænsefeltet og overgangene mellem niveauer af betydning og figuration i en serie nye grafiske værker, der skal udstilles hos Danske Grafikere i efteråret 2024.
Under mit ophold på Statens Værksteder har jeg arbejdet i mørkekammeret og lille foto på plakatfrisen ”Stjerner i Hænder” til Udstillingsstedet Sydhavn Station.