Christina Augustesen har arbejdet i Frederiksholm Atelier for at udvikle og producere en mock-up af en stor lysværk installation, der i sit endelige format skal vises i udstillingen ”Colour Instruments” på Viborg Kunsthal til januar 2025.

Christina Augustesen har arbejdet i Frederiksholm Atelier for at udvikle og producere en mock-up af en stor lysværk installation, der i sit endelige format skal vises i udstillingen ”Colour Instruments” på Viborg Kunsthal til januar 2025.
Since autumn 2021, Pedro Boese has been working on a series of prints entitled Parallel in which relief and intaglio techniques are combined. The graphic workshop at SVFK enables him to print in a larger format and herewith achieve a more complex composition.
Louise Hindsgavls "veranda" er skabt som en del af soloudstillingen Genskabt på Ribe Kunstmuseum. Hun har taget udgangspunkt i at genfortælle historien om den familie, der i sin tid byggede den pragtvilla, som kunstmuseet har til huse i - en velhavende familie, der tjente penge på at fabrikere bomuldstekstiler.
I Huggegården, metal- og træværkstedet har Lasse Gam Folke og Jakob Holmqvist arbejdet med projektet Artificielle Landskaber for at udforske, hvordan mennesket bearbejder naturen og hvilket aftryk, vi sætter på den.
Under arbejdstitlen SLOW forbereder Astrid Espenhain en soloudstilling til Kunstbiblioteket i København. Udstillingen omfatter værker - bløde skulpturelle objekter - som man kan sidde eller ligge i.
På tekstiltrykværkstedet har Miriam Hinman Nielsen udforsket potentialet i silketryk af fotobaserede collager på tekstil.
Louise Bøgelund Saugmann har arbejdet med en håndlavet fotobogsudgivelse, Quiet by nature, der er opbygget af fotografier lagt i lag fra Pinseskoven i udkanten af København.
In the conservation workshop, benandsebastian have been restoring their public artwork Suveræn Souverän Suverenur Namminersortoq (Sovereign).
Under sit ophold i grafisk værksted har Mikkel Bundgaard Pedersen bearbejdet fotografier af en række genstande, indsamlet fra den tidligere arbejds- og tvangsarbejdsanstalt Sundholm på Amager fra 1908-1999. Genstandene befinder sig nu på et magasin ved Forsorgsmuseet i Svendborg, som har hjulpet ham med at udvælge en samling genstande til dokumentation.
Aia Sofia Coverley Turan har, under sit ophold i atelier Store Formater, arbejdet på en serie skulpturelle værker til udstillingen, To be a place that has no center, i Huset for Kunst og Design, Holstebro.
Anja Cecilie Petersen har arbejdet i sy- og træværkstedet på værker til udstillingen Frankenbites i Eks-rummet. Titlen Frankenbites er lånt fra en klippeteknik, velkendt i reality-tv, hvor ord fra forskellige dialoger klippes sammen til nye sætninger. Derved opstår muligheden for at ændre fortællingen om det, der har fundet sted.
I foråret 2024 opholdt Mathias Dyhr sig med Kunstteater på Statens Værksteder for at producere performanceudstillingen Haute Ecole til Kunsthal Rønnebæksholm.