Til en udstilling på Charlottenborg Kunsthal med titlen, "Digital Matters", har Honey Biba Beckerlee arbejdet på Statens Værksteder med værket Swarming / Swimming. Et vævet værk, der sender en hilsen til de undersøiske internetkabler, der udgør den fysiske infrastruktur for den digitale tidsalders enorme informationssky.
Jules Fischer har arbejdet i atelier Store Formater på projektet, Vanitas, som både er en performance og en udstilling. Vanitas vises på Den Frie Udstillingsbygning i København, sommer 2022.
Mia Isabel Edelgart og Sebastian Hedevang arbejder på at producere en række mindre springvands-relieffer / dioramaer, der bruger vand – både som konkret værkmateriale og som ledemotiv.
I IT-værkstedet har Nadia Josefine El Said testet håndtegnet, klassisk animation.
Under opholdet på Statens Værksteder har Ditte Lyngkær drejet, bukket, bøjet og svejset i præcisionsrør. Hun har forholdt sig åbent og eksperimenterende til materialet og dermed endt ud med at lave fire nye konstruktioner, inspireret af Annie Besants bog, Thought Forms. Tre af konstruktionerne har fået en drejefunktion.
I sit grafiske arbejde undersøger Eau Pernice, hvordan trykkeprocessen kan bruges til at omdanne og kombinere motiver, så der opstår nye handlingsforløb og overraskende motiviske sammenhænge.
Marie-Louise Andersson har under sit ophold på Statens Værksteder haft adgang til atelier samt træ- og metalværksted, hvor hun i samarbejde med bådebygger, Jason Daucke von Barner, har bygget en klangkrop til en æolsharpe.
Projektet er en udforskning af materialitet inden for den fotografiske proces. Med udgangspunkt i alkymistiske traditioner, trykkes der med en emulsion, der gennem opvarmning langsomt tones frem fra transparens.
In the research project ’Human Nature’, Emilia Bergmark creates a series of large narrative tapestries, portraying the postindustrial nature of Scandinavia.
Dansk/russiske Maria Koshenkova arbejder på en serie af metal- og glasskulpturer til en soloudstilling hos Davis Gallery feb. 2023. Projektet fordrer undersøgelser, der formmæssigt og tematisk er nye i Koshenkovas praksis.
Lisbeth Nielsen Lyrstrands projekt omhandler kvindeliv, beklædning og fremstilling af beklædning med arbejdstitlen ”Tilskæring”. I atelieret på plan 3 arbejder hun med diverse materialer og eksperimenterer med opsætning og installation.