Liesel Burisch har i tufteværkstedet arbejdet på en fortolkning af den klassiske filmplakat, en "tæppe-plakat" med titlen "Yatta" lavet af akryl og hamp. Filmplakaten indgår i Burisch’ soloudstilling på Foyer Contemporary i Park Bio.

Liesel Burisch har i tufteværkstedet arbejdet på en fortolkning af den klassiske filmplakat, en "tæppe-plakat" med titlen "Yatta" lavet af akryl og hamp. Filmplakaten indgår i Burisch’ soloudstilling på Foyer Contemporary i Park Bio.
Per Arnoldi har opholdt sig i Anne Marie Carl-Nielsens atelier for at udarbejde skitser og modeller til polycrome skulpturer, der i de farvede facetter driller øjet, pirrer sanserne og flimrer vellystigt i rummet.
I træværkstedet har Christine Clemmesen skabt fem trærammer til en soloudstilling på Møstings Hus. Arbejdet har været fysisk og objektbaseret på grund af den særegne ramme men også på grund af den skulpturelle situation inde i selve rammen og i billedet, hvor billede og hat støtter hinanden.
Niels Østergaard Munk har i det store fotoværksted arbejdet på sin soloudstilling Gyngende Grund til Galleri Image. Udstillingen tager udgangspunkt i den såkaldte ”rolling shutter”, der forårsager det blævrende billede på randen af kollaps, som vi kender fra digitale videoer.
Jens Bohr har arbejdet på grafisk værksted med litografiske værker til fællesudstillingen, Fynsk Forår – i Nymindegabmalernes fodspor, på Nymindegab Museet 5. april - 20. oktober 2024.
"Marbles" er titlen på et samarbejdsprojekt mellem Sofie Amalie Andersen og den norske kunstner Thyra Dragseth. Projektet skal vises på udstillingsstedet Ostra i Lissabon og Pachinko i Oslo over sommeren 2024.
Fysiske tilstande og mentale rum smelter sammen i Johanne Rude Lindegaard og Freya Sif Hestnes’ første fælles udstilling på Gammelgaard. Gennem videoinstallation og maleri i stor skala skaber de to kunstnere et fælles sansende erkendelsesrum med fokus på perception og de "fantomer", vi omgiver os med.
I det lille lerværksted har Kirstine Vaaben eksperimenteret med at støbe ler i forme af stof, som hun selv har konstrueret. Stoffets struktur og mønster har stor betydning for værkets endelige udtryk.
Horse, Render (After Muybridge)
I mørkekammeret har Rebecca Krasnik overført sine 3D computer-generede billeder til analoge fotografier.
På Statens Værksteder for Kunst har Julie Koldby arbejdet med grafiske tryk og rammer med henblik på at skabe grafiske ”objekter” frem for todimensionelle tryk. Værkerne er til dato i proces, men skal vises i forbindelse med duoudstillingen Rubbing Eyes med kunstner Martin Jon Hasfeldt hos Roskilde Kunstforening.