
AMBTGCAWLAV is a project made up of artworks with a very specific form: compositions of large photographic prints and objects that dialogue with each other.

I metalværkstedet har Eva la Cour eksperimenteret med hærdet glas og til formålet konstrueret metalfødder, så hun kunne arbejde med glasset: få det til at granulere, bøje og teste forskellige folier. Hun har testet forskellige tykkelser og brugt erfaringerne til at tegne skitser, som hun senere har brugt til at træffe endelige valg for udstillingen, Nye Noter.

Anna Ørberg har på Statens Værksteder arbejdet målrettet på udstillingen TECH-HIGH! til Nikolaj Kunsthal - hendes første institutionelle soloudstilling. Det overordnede kunstneriske ærinde er fokuseret omkring internetkulturer og digitale teknologiers sammenvævning med det sociale og politiske liv.

Anna Bak er inviteret til at skabe en soloudstilling til det nyåbnede udstillingssted, Fraktal, i Skørping, Nordjylland. Udstillingen skal relatere sig til Fraktals årstematik, Svampe, og Anna har benyttet tufteværkstedet, træværkstedet og Huggegården til at fremstille diverse svampeskulpturer.

I forbindelse med udstillingen Bodies of Water på Mallorca arbejder Ida Retz Wessberg i det lille lerværksted med en stedspecifik, udendørs vandkunst. Den skal tilkobles vandet fra den lokale kilde, Tramuntana kilden, som siges at have helende kræfter.

I Turboladen arbejder Wendy Plovmand med hybrider imellem maleri og objekt. Hun udforsker og eksperimenterer med nye manifestationer af maleriet som installation og fritsvævende/fritstående værk på gulv.

George Koutsouris has used the facilities at the Wood and Metal workshops to construct a series of mechanical sound sculptures for his upcoming exhibition ‘Nature symphony’ at Møstings hus, Frederiksberg, 17 Sept. – 27 Nov. 2022.

Charlotte Hjort-Rohde har haft et udviklingsophold i mørkekammeret for at udvide sin viden om fotografiske emulsioner. Hun har således eksperimenteret med forskellige papiroverflader og fremkaldere. Specielt de nye formalinfrie lithfremkaldere, som giver en kornet overflade med farvespil, har vakt hendes interesse og helt modsat deres oprindelige funktion, har hun kunnet fremkalde et kontrastrigt sort-hvidt billede helt uden gråtoner.

My projects merge cultural practices of classical Chinese traditions with kinetic designs I’ve developed in my previous work. More specifically, I’ve been adapting my work to appropriate two animistic notions found in the metaphysical notion of Qi (氣) particularly those related to many of the Folk Religions in China.