Charlotte Thrane har arbejdet i atelieret i Frederiksholms Kanal på en stor, stedsspecifik installation, opbygget af indfarvede dyner og puder. Arbejdet vil munde ud i en udstillingen på inter.pblc i København, oktober 2023.
På fotoværkstedet har Louise Bøgelund Saugmann arbejdet på en håndlavet fotobog med titlen: 55˚35’12.8”N 12˚32’56.2”E, del 2. Bogen udkommer på forlaget Blankt Papir Press, i 72 eksemplarer i en æske, der har plads til del 1 med undertitlen, 26.01.18, som udkom i 2022.
Med arbejdstitlen Fragmenter forbereder Tina en soloudstilling til Kunstbiblioteket, hvor hun gennem materialevalg, bearbejdning og installering undersøger og udfolder en tematik om sammenbrud og genopbygning. På Lille Lerværksted laver hun to serier af keramiske objekter, som hun efterfølgende bearbejder med bl.a. plantefarvet uld og broderi.
Jessie Kleemann arbejde under dette ophold med flere projekter, herunder på værket ”Slæden på vej” som krævede flere hjælpere under processen. Fra idé til at finde den rigtige design-udvikler til bygningen af selve værket.
I Store formater på Statens værksteder for Kunst har Camilla Thuv Nilsen produceret tre værker, som skal indgå i udstillingen “Organiske forbindelser” i Kopervik Kulturhus i Norge.
Bettina Andersen har opholdt sig i atelier Store Formater for at sammensætte, skabe overblik og montere tekstiler til en udsmykning i Tingbjerg Kirke og på Tingbjerg Skole.
Ctenophora er en après-Baschet klangskulptur, en art akustisk synthesizer, der bygger videre på arven fra de to franske Baschet-brødre. I metalværkstedet har Barbara Skovmand arbejdet med udvikling og formgivning af skulpturen.
Til sin første institutionelle soloudstilling har Nanna Elvin Hansen skabt den omfattende nye film- og lydinstallation Groundings i samarbejde med bl.a. lydkunstner Eliza Bożek. I processen med at udforme værket har de i atelier plan 3 arbejdet på rumliggørelsen af lydbilleder over 10 kanaler.
Med inspiration fra værket En rytter tager Blålys afsæt i arbejdet med kønsstereotyper.
Ved at sammenligne proportionerne i udvalgte af Danmarks nationalsymboler såsom skulpturer i det offentlige rum, ønsker Kate Skjerning at tydeliggøre nogle af de værdier, der er blevet værdsat i vores samfund gennem tiden.
Anna Bak har arbejdet i Formeriet og på metalværkstedet med værker til en soloudstilling ved det kunstnerdrevne udstillingssted M100 i Odense. Udstillingen bærer titlen ”Gimme Shelter” og tager udgangspunkt i nødvendigheden af at have tag over hovedet.
Marie Bancks har på Statens Værksteder eksperimenteret med flydende glas - et for hende nyt og ukendt materiale. Under processen har spørgsmålet omkring, hvad det indebærer at bruge eller at misbruge et materiale presset sig på. Hun er kommet frem til, at det er samarbejdet mellem en nybegynders nysgerrighed og en fagpersons viden og erfaring, der har fået disse objekter til at vokse frem.
I projektet ’The Space of the Inbetween’ produceres en serie grafiske arbejder, der skal udstilles i Arne Jacobsens gamle frugt og grønt pavillon i Enghaveparken til august og september 2023 i forbindelse med Københavns Arkitekturår.