Camilla Nørgård har arbejdet i Turboladen på en udsmykning til Bispebjerg Hospital. Konkret kommer udsmykningen til at folde sig ud over foyeren og et wayfinding loopsystem med 14 nedslag, der består af indlæg i gulv, vægge og skulpturelementer. Det første, man møder, er gelænderet, som fremstilles af de træer, der er fældet på grunden for at give plads til sygehuset.
Sofia Olsson og Sara Annsofidotter har i grafisk værksted arbejdet på en gruppeudstilling med titlen Slow Wind i Danske Grafikeres Hus i foråret 2023. Udstillingen reflekterer over stålets kapacitet og de grafiske teknikkers acceleration. Tunge stålgenstande og flygtigt papirmateriale flyder sammen til en poetisk masse, der undersøger forfinelsen af industrielle processer og menneskets besættelse af repetition i udviklingens ånd.
Birk Thomassen har arbejdet i det store fotostudie på en fotografiudstilling om køn, kærlighed og retten til at elske til Kunstmuseum Brandts. Udstillingen, Love, Lust and Freedom var museets største egenproducerede fotografiudstilling i 20 år.
I det lille lerværksted har Camilla Thorup lavet flere keramiske skulpturer. De skal vises dels på Galleri Specta i København og dels på CLAY Keramikmuseum i Middelfart.
I forbindelse med sin kommende duo-udstilling, med Lukas Danys på Simian i København, har Jan S. Hansen udviklet og produceret værker i metal- og træværkstedet.
Anna Sofie Mathiasen har på Statens Værksteder for Kunst forberedt en udstilling til O - Overgaden med titlen Folly. Udstillingen inkluderer et stisystem, et lysthus, skulptur, storformat-tegninger samt tegne- og stopmotion-film.
Marie Raffn har under et udviklingsophold på Statens Værksteder arbejdet videre med en skulptur fra 2019, hvor hun har haft fokus på at valse, bukke og svejse i metalværkstedet.
At a point where we are likely to leave the accumulation of facts and analysis of facts to AI, Grete Dalum is examining the tactile, the associative and the impermanence of what we think we know, in our hearts and in our achievements.
Emilia Bergmark har arbejdet på væveværkstedets TC2 væv for at skabe ’Verdens Ende’ - et narrativt billedtæppe til soloudstilling på Skal Contemporary.
Maria Koshenkova har under sit ophold på Statens Værksteder arbejdet på værker til 2 gruppeudstillinger, henholdsvis Biennalen for Kunsthåndværk & Design på Copenhagen Contemporary Oktober-November 2023 og Generation WHY - udstilling i Rundetårn, 2024.