Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Under sit ophold havde Giles Hodge Gilbert sin base i fotoatelieret. Her fandt han ro til sit ambitiøse projekt, som omfattede både farvefotografier, sort-hvid-fotos, flydende kameraer, mindre videosekvenser, tekst og tegninger.

Nogle af de udstillingselementer, som indgik i udstilling i Spark Galleri, udførte han på tidligere tidspunkter, så opholdet på Gl. Dok blev både brugt til at supplere og til at udvikle fra bunden af – og ikke mindst til at kunne arbejde med nogle af de ting, som manglende faciliteter tidligere havde sat begrænsninger for.

De to første to uger af sit ophold brugte kunstneren til at lade tankerne flyde frit. At tegne og den tankerække, der sættes i gang i forbindelse med det, indgår som en væsentlig del af hans arbejdsproces, og tegningerne førte bl.a. til to ugers arbejde i træværkstedet, hvor han byggede sit flydende kamera.

Når Giles Hodge Gilbert ikke var i træværkstedet eller ude på vandet, brugte han tid i mørkekammeret, som ligger i tilknytning til fotoatelieret, hvor han benyttede muligheden for at arbejde i store formater.