Fie Norskers projekt består primært af keramikobjekter udført til at hænge på væggen, men også af keramikobjekter, der står på podier i montrer, samt malerier på væggene. Projektets udgangspunkt er at keramikken og malerierne hænger i sæt på væggen, på den måde at et keramikobjekt installeres i forhold til et maleri. Keramikken på væggen, keramikken i montrerne og malerierne indgår i en dialog med hinanden, samtidig med at de giver hinanden et modspil. Keramikken på væggene er flade objekter af et par centimeters tykkelse, mens andre er tredimensionelle og på den måde rækker mere ud i rummet. Figurerne er en blanding af genkendelige former (kæder, fletninger, dråber, ansigter mm.) og abstrakte former. Glasuren er temmelig ensartet i farvevalget med få brud i form af dryp eller splat i andre farver. Desuden påføres glasuren ujævnt, dvs. tykt og jævnt nogle steder, mens leret andre steder kan ses nedenunder. Figurerne i montrerne er ligeledes udformet som en blanding af genkendelige og abstrakte former, og glasuren er her lig den fra vægobjekterne.
Andre projekter
I tekstiltrykværkstedet arbejder tekstilformgiver, Lene Thomasen, på flere store mønstre på tekstilbaner, der skal kombineres til syv tekstile installationer til udstilling i Officinet, forår 2022.
Bissenbakkers ophold på indfarvningsværkstedet har handlet om afblegning af ægte gulvtæpper. Gulvtæpperne er en del af udstillingen ‘Staring at the Sun’ på Magenta Gallery. Udstillingen tager udgangspunkt i maleri, og gulvtæpperne undergår den samme proces, som malerierne, der er afbleget med natriumdithionit.
I serigrafiværkstedet har designer, Camilla Thuv, primært arbejdet med serigrafi på træ i større formater. Hun har skabt to værker, “Free flow” og “Shaped flow”, hvert bestående af tre dele, trykt på træ. Derudover værket, “Organic interaction 3”, i et begrænset oplag trykt på papir.