Den japanske kunstner Rieko Hotta har i to måneder opholdt sig på atelieret på plan 2 for at forberede værker til sin soloudstilling The Location of the Nest. Her har hun blandt andet arbejdet på en serie abstrakte malerier, udført i den traditionelle og krævende tempera-teknik.
		I det store atelier på øverste etage arbejder Karin Birgitte Lund på en serie værker, som skal forskønne 5. sal i Radiohuset på Frederiksberg. Ud fra nære detaljer, hun har fundet i danske kirkeudsmykninger, danner hun nye kompositioner og abstrakte mønstre på papiret. 
		Hos SVK har FLAC forberedt deres rejse op gennem Norden, hvor de med markeringspæle, suppemøder og leraftryk vil diskutere stedsligheden på ruten. Et projekt, der både arbejder med problematikker om site-nonsite og hylder den feministiske frontløber Mary Wollstonecraft.
		Med sine kultegninger behandler Peter Voss-Knude krigserfaringer hos en håndfuld soldater fra Gardehusarkasernen i Slagelse. Kullets irreversible natur gør, at han hele tiden må forholde sig til kullets markante aftryk og de valg, han tager undervejs. En nådesløshed, der passer godt med krigsmotiverne.
		Med en intuitiv tilgang undersøger Nicolai Howalt naturvidenskabelige fænomener som solens stråler, grundstofferne og naturens ældste rodnetsystemer gennem kameraets linse. I Store Fotoværksted har han eksperimenteret med fremkaldelse på metalplader og papirflader.
		Med udstillingen KIN arbejder Birk Thomassen med en fotografisk fiktion, der åbne for en bredere forståelse af tiltrækning og seksualitet. I udvælgelsen af fotografier forsøger Birk trinvis at skære fiktionen til, så der opstår sammenhænge og spejlinger mellem fotografierne.
		På metalværkstedet har Emil Salto arbejdet med et skulpturelt forløb af cirkelfigurer, der er brudt op til et system af hjørnemoduler. Den geometriske undersøgelse skal åbne forståelsen af de udfoldninger af hyberkuben, Emil arbejder med i sin nye serie af fotogrammer.
		I Turboladen har Kristian Sverdrup arbejdet i stor skala til en soloudstilling hos Kunsthal Nord. Som forsøgsperson i forskningsprojekter omkring cerebral parese har han omsat forskernes videnskabelige data til en undersøgelse af kroppens skjulte udsagn.
		Med Kystikoner er Jens Brink vendt tilbage til negativer, han skød for 15 år siden under en tur langs Atlantvolden ved Vesterhavet. Gennem spejlinger og digital billedbehandling har han fundet frem til kompositioner, der undersøger og spejler forsvarsværkets idé i dag.