
Gitte Jungersen har i lerværkstedet bygget enkle, firkantede former med et indre og et ydre, der refererer til den kendte keramiske type: beholderen. Brændingen er helt central i hendes arbejde som en transformerende dobbeltkraft, der på én gang agerer både tilblivelse og nedbrydning.

Menneskesal er en arkitektonisk installation, bygget på træværkstedet og i atelier plan 2. Installationen vil både skabe plads til individuel fordybelse og samtale og fremstå som en permanent del af Blågårdens Bibliotek fra november 2022.

I atelier plan 5 har tekstilkunstner Yoko Matsumoto fordybet sig i færøsk historie, tradition og ritualer. Hun har fokuseret på personlig erindring og kulturudveksling og udforsket, udviklet og udfordret en gammel færøsk knytteteknik. Resultatet er blevet en serie tekstilinstallationer i ny fortolkning til udstilling i Nordatlantisk Hus, 2024.

Petra Dalström har gennem et syv ugers ophold i Formeriet, metal- og træværkstedet produceret værker til en soloudstilling, der skal stå seks måneder hos Prosjektrom Carl Berner i Oslo, Norge.

”Then Nothing Else” er et samarbejdsprojekt mellem keramiker Signe Fensholt og møbeldesigner Anne Brandhøj.

På Statens Værksteder for Kunst i maj/juni 2022 har Katarina Egsgaard arbejdet på projektet Alive and Kicking in Cph - en udstilling under "Nye talenter" i Officinet, august 2022.

I væveværkstedet har tekstildesigner og væver, Helle Trolle, udført et nyt antependie til Gørslev Kirke. Antependiet monteres af Selskabet for Kirkelig Kunst og sættes på plads i kirken i løbet af efteråret 2022.

I atelier plan 5 og tekstilværkstedet har Marianne Johnstad-Møller arbejdet på en udstilling bestående af flere værker, som tilsammen danner en installation - et univers - man bevæger sig rundt i, og som giver den besøgende anledninger til at åbne sine sanser, fordybe sig og reflektere over udvalgte tematikker:

Louise Hindsgavls arbejde associeres ofte med nyfortolkninger af porcelænsfigurer. På det seneste har hun dog bevæget sig ind på stentøjets domæne og i den forbindelse undersøgt glaseringens mange muligheder.

I trykværkstedet og atelieret på plan 3 har tekstilkunstner Louise Sass arbejdet på en stor håndtrykt tekstilfrise og en række mindre formater, der indgår i en større separatudstilling hos Bygning A i København. Udstillingen var planlagt til at åbne i marts 2020, men er ramt af Covid-19 situationen og bliver derfor vist fra 28. april – 28. august 2022.