Skip to content Skip to footer

Inger Sif Heeschen: Det Sidste Neg

Med projektet, Det Sidste Neg, har Inger Sif Heeschen gennem keramiske værker undersøgt, hvorvidt identifikation og identitetsdannelse i dag stadig kan funderes primært ud fra erhverv og samfundsrolle. Titlen refererer til de hø-figurer, der udformedes til bondesamfundets høstgilder, hvor der var mange forskellige slags overtro forbundet med ritualet. Fx at den, som bandt høstens sidste neg, blev underlaget en evig forbandelse.

Read more

Maja Qvarnström: The Matador

Maja Qvarnströms projekt, Matadorens Känsla, tager udgangspunkt i Disney’s figur af Matadoren, der konfronteret med den passive krop af Tyren Ferdinand råber i total hjælpeløshed: Slå mig! Spis mig! Gør noget!!

Read more

Honey Biba Beckerlee: Matters of Time

Honey Biba Beckerlee har før været optaget af at kombinere videnskab og kunsthåndværk og “knyttet kaosteori” og “vævet kvantemekanik”. På dette ophold udvikler hun en serie vævninger kaldet ”time warp / warp time". Warp har en dobbeltbetydning og kan både være trend på en vævning og en forvridning af en art.

Read more

Marie-Louise Andersson & Laure Boer: Ama

På Statens værksteder for Kunst har lydkunstner og musiker Laure Boer (FR) og billedkunstner Marie-Louise Andersson arbejdet på udvikling og produktion af elektro-akustiske lydskulpturer. Opholdet fortsættes på Sound Art Lab i Struer i foråret 2024. Lydskulpturerne er produceret til en performance i Brønshøj vandtårn og til lydkunstfestivalen SOUNDFEST på HayArts – Cultural Center for Contemporary Art i Jerevan (Armenien).

Read more