George Koutsouris has used the facilities at the Wood and Metal workshops to construct a series of mechanical sound sculptures for his upcoming exhibition ‘Nature symphony’ at Møstings hus, Frederiksberg, 17 Sept. – 27 Nov. 2022.

George Koutsouris has used the facilities at the Wood and Metal workshops to construct a series of mechanical sound sculptures for his upcoming exhibition ‘Nature symphony’ at Møstings hus, Frederiksberg, 17 Sept. – 27 Nov. 2022.
Charlotte Hjort-Rohde har haft et udviklingsophold i mørkekammeret for at udvide sin viden om fotografiske emulsioner. Hun har således eksperimenteret med forskellige papiroverflader og fremkaldere. Specielt de nye formalinfrie lithfremkaldere, som giver en kornet overflade med farvespil, har vakt hendes interesse og helt modsat deres oprindelige funktion, har hun kunnet fremkalde et kontrastrigt sort-hvidt billede helt uden gråtoner.
My projects merge cultural practices of classical Chinese traditions with kinetic designs I’ve developed in my previous work. More specifically, I’ve been adapting my work to appropriate two animistic notions found in the metaphysical notion of Qi (氣) particularly those related to many of the Folk Religions in China.
På Statens Værksteder har Agnete Bertram produceret værker til udstillingen Kassandras Søstre i Rundetårn, forår 2022. Værkerne består af tre tuftede tekstilmalerier, der hænger mellem loft og gulv i midten af udstillingsrummet.
Johanne Rude Lindegaard opholder sig i Frederiksholms Atelier, hvor hun maler tre store malerier som samlet installation til Østre Landsret i Nordhavn.
Hardy Brix arbejder med oliemaleri, akvarel, iceprints og naturprint. Han inkluderer ofte tilfældighedens princip, hvor eksperimenter med medier, teknikker og materialer spiller ind på det kunstneriske output. Tilfældigheden fik lov at råde, da han på grafisk værksted kunne benytte noget efterladt karduspapir.
I Turboladen på Statens Værksteder for Kunst har Magnus Frederik Clausen, sammen med sine assistenter, eksperimenteret med maleri. Alle har med hver sin håndgestus, tænkemåde og handlekraft påvirket projektet forskelligt.
Med “rammen” som udgangspunkt, men ikke nødvendigvis endestationen, forsøgte Rasmus Myrup at forene arbejdsformer fra broderi, billedvævning og snedkeri på Statens Værksteder for Kunst. Hans mål var at syntetisere træet og tråden i nye blandformer.
På grafisk værksted har Veronica Rigét Alsing arbejdet med dybtryk for at afprøve det grafiske medie i forhold til sit vante formsprog og udtryk inden for maleri og tegning.