Louise Sass udfører i Tekstiltrykværkstedet flere farvestudier.
Koloristisk afgrænser hun sine eksperimenter til en overvejende gul farveskala med fokus på et gult og gyldent udtryk og en farveskala med grå og mørke toner, der udføres med rene kulører i primærfarver, og som derefter sløres af sort i varierende styrke. Disse farvestudier er en videreudvikling af et tidligere unika tekstiltryk, Gul Barok, 2010.
Registrering af lys, farve og rytme er vigtige omdrejningspunkter i Sass’ arbejde. I perioden 2008-2011 har hun med sine unika stoftryk udviklet og systematiseret en farveblandingsmetode, som foregår direkte på tekstilet. Hendes teknik kaldes “overtryk”, da hun trykker rene farvenuancer direkte på stoffet i fire lag.
Med overtryksteknikken har hun udviklet systematiske farveanalyser i arbejdet med de tre primærfarver og sort i varierende koncentration. Hun opererer med dette klaviatur af farver, som udgør grundlaget for en serie kompositioner baseret på samspillet mellem rene farvede felter og i visse tilfælde variationer af sort.