I atelier 3 på Statens Værksteder for Kunst har Grethe Wittrock produceret tekstile værker, som skal indgå i en stor fællesnordisk udstilling ÆTER/ETHER på Silkeborg Bad udstillingscenter i 2024.

I atelier 3 på Statens Værksteder for Kunst har Grethe Wittrock produceret tekstile værker, som skal indgå i en stor fællesnordisk udstilling ÆTER/ETHER på Silkeborg Bad udstillingscenter i 2024.
A collection of urns made from self-dug high-fired clay, where each urn is connected to two NFTs. One represents the urn’s past as its natural material before becoming an object: clay. The other represents its future as the permanence and immateriality of the urn as a digital artwork in the blockchain.
Ptolemy Mann has been researching the work of Lundstrøm and Juhl in Denmark first hand. From this investigation she has developed a series of hand dyed and woven artworks, paintings and 'Thread Paintings' inspired by Lundstrøm and Juhl's use of colour.
Søren Thygesen er optaget af det negative rum i den tredimensionelle montre. Under et ophold i Turboladen har han undersøgt det nærmere ved hjælp af det nye keramiske materiale: Keramisk Beton.
Martin Bodilsen Kaldahl har arbejdet i lerværkstedet med en række store værker til udstilling på CLAY keramikmuseum.
Dorte Østergaard Jakobsen har under arbejdstitlen, Ferragudo - en tabt tid, arbejdet på tekstilværkstedet med at undersøge og udvikle nye idéer i tekstil- og broderiteknikker.
Trykte tekstiler på bomuldsorganza i ternede mønstre og trykte ensfarvede flader på tætvævet bomuldsstof. Else Kallesøe har arbejdet på det 15 meter lange trykkebord i tekstilværkstedet med et projekt, der forholder sig til rum og arkitektur.
I løbet af de 3 måneder, Anne Mette Larsen har haft ophold i væveværkstedet, har hun foretaget to opsætninger på ARM-væven. Det blev til 10 nye værker som skal udstilles hos galleri KANT til september.
Anne Damgaard har i henholdsvis syværkstedet og it-værkstedet arbejdet på en udsmykning til Højhuset Hernings spisesal.
Gitte Jungersen har i lerværkstedet bygget enkle, firkantede former med et indre og et ydre, der refererer til den kendte keramiske type: beholderen. Brændingen er helt central i hendes arbejde som en transformerende dobbeltkraft, der på én gang agerer både tilblivelse og nedbrydning.
Menneskesal er en arkitektonisk installation, bygget på træværkstedet og i atelier plan 2. Installationen vil både skabe plads til individuel fordybelse og samtale og fremstå som en permanent del af Blågårdens Bibliotek fra november 2022.