I atelier plan 3 har smykkekunstner Camilla Prasch udstyret alle vægge fra gulv til loft med diverse, primært tekstilbaserede, elementer, der skal ende på en soloudstilling i Hamborg til efteråret ’17. Til formålet har hun broderet, bemalet og på forskellige måder behandlet intet mindre end 214 blomster ved håndkraft i farverne rød, sort, hvid og sølv.
På SVFK har Isabel Berglund strikket en tidsmaskine til Mindcraft, hvis turskisgrønne tråde former en forunderlig konstruktion af lange trådtotter og avancerede tandhjul. I sit ophold har hun også sammensat konceptet for det sociale kunstprojekt Home Mask Relation, hvor hun i store grids sætter blodrøde boligfelter i forbindelse med hinanden.
I atelier plan 3 arbejder billedkunstner Anne Bjørn med undersøgelse og udvikling af de transparente udtryk, som hun har arbejdet med de senere år. Hendes nye værker skal i 2018 udstilles på Dansk Gobelinkunsts jubilæumsudstilling i Rundetaarn og i Katuaq, Grønlands Kulturhus i Nuuk.
I keramikværkstedet har pottemager og designer Michael Geertsen udfordret sin keramiske praksis med nye glasurtyper, skrøbeligt porcelæn og større skala. De nye værker skal udstilles på Jason Jaques Gallery i New York i 2017.
Hvordan oversætter man tekstile vægtæpper til træ? Designer Kristine Engelbrecht har den seneste måned arbejdet med denne udfordring i træværkstedet, og er blevet mere hjemmevant i sit nye materiale, træet.
Tekstildesigner, Anne Fabricius Møller, arbejder på en stol til Snedkernes Efterårsudstilling 2016, hvor dette års tema er ’Pitch Black – Skygger og Transparens’. Den Lille Sorte er titlen på Annes tredje polsterstol i rækken af såkaldte ’kjolestole’.
Keramiker Bente Skjøttgaard har på sit ophold videreudviklet de skykompositioner, som hun har arbejdet med periodisk gennem de sidste otte år. I den store ovn på SVK’s keramiske værksted er det lykkedes hende at få sine værker op i en ny, større skala.