Skip to content Skip to footer

Astrid Randrup: Kind mod kind

I Kind mod Kind undersøger billedkunstner, Astrid Randrup, udviklingen af det sansede sprog ved at gå ind i det pædagogiske rum for voksen-barn relationen. I dette mellemrum skaber hun dynamikker, hvor hun sammen med børn i 2. klasse udvikler det sanselige sprog omkring følelser, krop og symbol. Hun arbejder med at få sansningen af begrebet kærlighed til at blomstre på flere planer end det rent sprogligt formidlede.

Read more

Kirstine Aarkrog: Risø

Kirstine Aarkrogs udstilling Risø sammenfører to rum, som umiddelbart kan synes forskellige: Atomforsøgsstationen Risø og et terapeutisk behandlingsrum, som vi kender det fra psykoanalysen. I Aarkrogs billedverden har de to rum, og det arbejde der udføres i dem, flere ligheder med hinanden. Radioaktive stoffer sætter sig i kroppen og påvirker den indefra, og det samme gør psykiske traumer. De to rum er også forbundne i kraft af det, som kommer ind i børn med mælken. 

Read more