Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Trine Struwe Hansen har arbejdet i Statens Værksteders udendørs atelier, Huggegården, på en serie af skulpturer, der tager udgangspunkt i typografi. Det negative rum i vores skriftsprog som luften i o’et, bollen over å’et osv., har været omdrejningspunktet. Nærmere bestemt mellemrummene, hullerne og åbningerne.

Oktober 2021

I dette arbejde er jeg interesseret i skulpturen som opsamlende og rummelig form – modsat skulpturen som monument og som det, der stikker op af jorden og hæver sig som symbolsk form.

Tiden i værkstederne har været vigtig, og adgangen til træværkstedets maskinpark, særligt den præcise formgivning som CNC-fræseren muliggør, har været altafgørende. I træværkstedet har jeg anvendt CNC-fræseren til at gengive de typografiske elementer med præcision og i større skala. Herefter har jeg lavet forskellige forsøg med støbeforme, både i MDF og PU-skum. I Huggegården har jeg  løbende kunnet arbejde med selve støbningen, i både jesmonite og epoxy.