Elisabetta Bosettis projekt handler om at afprøve en vandopløselig syntetisk harpiks på diverse typer materialer indenfor traditionel og moderne kunst. Afprøvningen vil blive udført som en simulation af de almindelige konsolideringsbehandlinger, da udgangspunktet er at komme så tæt som muligt på det virkelige konserveringsarbejde. Dette sker for at kunne observere og forstå, hvordan den syntetiske harpiks interagerer, når den befinder sig i maleriernes bestanddele. Projektets resultater vil senere blive publiceret i en faglig artikel på:
Andre projekter
Fotograf Lotte Agger er lige nu udstillingsaktuel med gruppeudstillingen Parcelhus i Janusbygningen i Tistrup, som – belejligt nok – ligger i et parcelhuskvarter. Udstillingen undersøger parcelhuset gennem forskellige medier og med forskellige blikke. Lotte Aggers bidrag består af storformatfotografier, hun har taget i parcelhuskvarterer rundt omkring… Læs mere
Ctenophora er en après-Baschet klangskulptur, en art akustisk synthesizer, der bygger videre på arven fra de to franske Baschet-brødre. I metalværkstedet har Barbara Skovmand arbejdet med udvikling og formgivning af skulpturen.
På ARM-væven i SVFKs væveværksted har tekstildesigner, Linnea Holck, foretaget væveprøver og eksperimenteret med tekstilers ydeevne. Eksperimenterne er et led i en afsøgende proces omkring æstetik og udtryk. Sep. 2020 Wear & Tear omhandler slitage af tekstiler, den måde tekstilers brugsspor opfattes, og hvordan slitage… Læs mere