Elisabetta Bosettis projekt handler om at afprøve en vandopløselig syntetisk harpiks på diverse typer materialer indenfor traditionel og moderne kunst. Afprøvningen vil blive udført som en simulation af de almindelige konsolideringsbehandlinger, da udgangspunktet er at komme så tæt som muligt på det virkelige konserveringsarbejde. Dette sker for at kunne observere og forstå, hvordan den syntetiske harpiks interagerer, når den befinder sig i maleriernes bestanddele. Projektets resultater vil senere blive publiceret i en faglig artikel på:
Andre projekter
Clara Mosconi har i træværkstedet arbejdet på en lydskulptur, som skal udstilles i forbindelse med en soloudstilling på Bladr (okt-nov 2024). Udstillingen markerer på samme tid udgivelsen af et grafisk partitur, Paralingual Score, som er kommissioneret af Lydgalleriet Bergen.
I Formeriet på SVK står Anne Marie Ploug og hamrer på en klump hvid ler med et jernrør, hun har lånt inde på Metalværkstedet ved siden af. Skødesløst lægger hun plastik over leret, ruller lidt på det og hamrer lidt mere. Store abstrakte gipsafstøbninger står… Læs mere
Lone arbejder i Grafisk værksted i forlængelse og som en videreudvikling af et projekt fra 1995. Her arbejdede hun på et grafisk værksted i Madrid ved grafiker Dan Albert Benveniste. Det handlede dengang som nu om undersøgelser af proportionelle forhold, farve og mønstres opståen. Opholdet… Læs mere