Elisabetta Bosettis projekt handler om at afprøve en vandopløselig syntetisk harpiks på diverse typer materialer indenfor traditionel og moderne kunst. Afprøvningen vil blive udført som en simulation af de almindelige konsolideringsbehandlinger, da udgangspunktet er at komme så tæt som muligt på det virkelige konserveringsarbejde. Dette sker for at kunne observere og forstå, hvordan den syntetiske harpiks interagerer, når den befinder sig i maleriernes bestanddele. Projektets resultater vil senere blive publiceret i en faglig artikel på:
Andre projekter
Værket er et forsøg på at akkumulere en række af de forestillinger og klicheer, der udgør/hjemsøger billedkunst som kollektiv kulturel forestilling. Jeg er interesseret i, hvordan virtuositet, både som handling og som udøver/beskuer-situation og ikon, til stadighed udgør så væsentlig en rolle, når det kommer… Læs mere
Spanish architect and designer Omayra Maymò has made her first prototype. This is based on a new approach to production and with the qualities of the element in mind.
I forbindelse med udstillingen ’Body Objects’ på Overgaden har Nour Fog på Statens Værksteder eksperimenteret med forskellige teknikker til gibsafstøbning, glaseret keramiske værker og produceret metalpodier til værkerne.