Billedkunstner Eva la Cour arbejder med tidsbaserede og rumlige former for montage, der vekslende anvender sig af analog film, video, tekst og display-æstetiske konstruktioner. Hendes værker, udstillinger og performative fremvisninger er ofte effekter af længerevarende og forgrenede undersøgelsesprocesser: på Danmarks Meteorologiske Institut, i et dødsbo ved nordkysten eller blandt taxachauffører på Svalbard. Ud fra en interesse i geopolitiske problemer med repræsentation, afsøger la Cour i sine værker forholdet mellem tænkning og billede, social proces og arkiv, autenticitets-forestillinger og videnshierarkier.
La Cour er uddannet fra Det Jyske Kunstakademi (2010) og fra medie- og visuel antropologi ved Freie Universität i Berlin (2012), og i øjeblikket i gang med et praksis-baseret kunstnerisk forskningsprojekt på HDK-Valand, Gøteborg Universitet, SE.
Tinne Zenner er billedkunstner med base i København og uddannet fra Det Kongelige Danske Kunstakademi i 2016. Zenners billedkunstneriske praksis er fokuseret omkring de fysiske og kulturelle spor af Danmarks koloniale for- og nutid i Grønland. Med afsæt i analoge film-processer og 3d-renderinger, bevæger hendes tidsbaserede og installatoriske værker sig mellem udstillingsrummet og biografen, hvorfra de søger at visualisere lag af historie, politik og kollektiv hukommelse – aflæst og indlejret i fysiske strukturer.
Zenners værker har været præsenteret på en række internationale filmfestivaler som CPH:DOX, New York Film Festival, Courtisane, Image Forum Tokyo og EXiS i South Korea, og udstillet internationalt på Reykjavik Kunstmuseum, Nuuk Kunstmuseum, Göteborg Kunsthal, BOZAR Centre for Fine Arts Brussels samt på Møstings Hus, Overgaden, Kunsthal Charlottenborg and Fotografisk Center i København.
Duo-udstillingen THE VISUAL INSCRIPTION: Endangered and Endangering er del af Eva la Cour & Tinne Zenners længerevarende og multifacetterede research og billedkunstneriske samarbejde.