Tekstil- og beklædningskunstner, Nikoline Liv Andersen, har på Statens Værksteder arbejdet med værker til en soloudstilling på Designmuseum Danmark. Et sfærisk landskab med en fortælling om livets gang.
Sofia Hagstöm Møller har arbejdet med værker til udstillingen Fremtidens Arv, der skal vises på Swedish Museum i Chicago i sommeren 2026. Projektet udspringer af hendes svenske arv og bedstemorens rejse over Atlanten – en fortælling om at høre til flere steder på én gang.
I atelieret på 5. sal har Kamilla Rosado arbejdet på en serie tekstile værker til en permanent udsmykning af det nye byggeri, John Uglestads Hus, som er en del af Oslo Cancer Cluster.
Bundle Studio har arbejdet med Neoligno, som er en ny biobaseret finerlim udviklet af den svenske producent Stora Enso. Limen er baseret på lignin, et restprodukt fra træindustrien, og udgør et muligt bæredygtigt alternativ til de syntetiske bindemidler, der i dag dominerer møbelproduktionen.
Therese Hald Boesen har arbejdet på et grafisk og materiale-baseret projekt, der handler om at undersøge, hvordan tidens påvirkning – korrosion og patinering – kan omsættes til billeddannende principper i grafisk tryk.
Rasmus Bækkel har på metalværkstedet arbejdet på en serie lamper til kræftafdelingen på Gødstrup Regionshospital.
Jorden er Giftig er et kunstnerisk formidlingsprojekt af Cecilie Esper og Christina Ahm aka agenda arkitekter. Projektet oprenser jordforurening med solsikker og undersøger det æstetiske potentiale i tungmetaller fra forurenet jord.
Marie Holst har arbejdet på væveværkstedets computerstyrede TC2-væv med projektet Relief, hvor hun har eksperimenteret med at skabe en reliefvirkning og en illusion af dybde i den todimensionelle vævede flade.
På Statens værksteder for Kunst har Maria Buchmann arbejdet med serigrafiske tryk til billedbogen Striber – en tragikomisk historie, skrevet på rim om, hvordan en tigers striber ender som fartstriber.
I projektet Landscape of Lines undersøger Ida Blichfeld, hvordan tekstiler, mønstre og farver kan fungere som formskabende elementer. Dette udmønter sig i installationer og soft architecture-skulpturer, der udfordrer grænserne for, hvordan tekstil kan skabe rum.
På Statens Værksteder har Mari og Sarah arbejdet med at realisere værket ‘A Glimpse of Nature’, som skal udstilles på Biennalen for Kunsthåndværk og Design 2025.
På Statens Værksteder for Kunst har Natalie Körner arbejdet på to projekter, der begge udforsker naturens formsprog; Isbjergstolen og Finérlampen.