Marie Holst har arbejdet på væveværkstedets computerstyrede TC2-væv med projektet Relief, hvor hun har eksperimenteret med at skabe en reliefvirkning og en illusion af dybde i den todimensionelle vævede flade.
På Statens værksteder for Kunst har Maria Buchmann arbejdet med serigrafiske tryk til billedbogen Striber – en tragikomisk historie, skrevet på rim om, hvordan en tigers striber ender som fartstriber.
I projektet Landscape of Lines undersøger Ida Blichfeld, hvordan tekstiler, mønstre og farver kan fungere som formskabende elementer. Dette udmønter sig i installationer og soft architecture-skulpturer, der udfordrer grænserne for, hvordan tekstil kan skabe rum.
På Statens Værksteder har Mari og Sarah arbejdet med at realisere værket ‘A Glimpse of Nature’, som skal udstilles på Biennalen for Kunsthåndværk og Design 2025.
På Statens Værksteder for Kunst har Natalie Körner arbejdet på to projekter, der begge udforsker naturens formsprog; Isbjergstolen og Finérlampen.
In a series of 30 small woven and painted artworks called ‘A Danish Colour Odyssey’, Ptolemy Mann challenges the idea that the Danish and Scandinavian aesthetic abroad has become synonymous with a desaturated colour palette. By looking at the relationship between the work of Villem Lundstrøm and Finn Juhl, she finds a vibrant, modernist colour palette which has been a source of inspiration in her new work.
Marianne Johnstad-Møller arbejder materielt og filosofisk med, hvad der er synligt, og hvad der ikke er synligt for mennesket, både det smukke og det smertelige, som kræver ro og fordybelse at favne. Med en opvækst ved Vesterhavet tager hendes værker ofte afsæt i havets liv og dets cykliske bevægelser.
I 2024 arbejdede Sara Martinsen intensivt med både research og værkproduktion på Statens Værksteder i 7 uger med henblik på at klargøre sin udstilling ’Rooted Potential’ til Officinet hos Danske Kunsthåndværkere.
Cecilie Nellemann og Ari Lin Sixten har på metalværkstedet udfordret idéen om en skarp afgrænsning mellem et værk og dets indramning. De har ønsket at undersøge, hvordan værk og motiv kan gå i forbindelse - hvordan værk og proces kan afføde et nyt rammedesign.
KUBE-objekt #1 #2 #3 repræsenterer en hybrid mellem skulptur, arkitektur og funktionel genstand. KUBE-objekterne er udviklet i træværkstedet på Statens Værksteder for Kunst, januar – februar 2025.
Martha Skou har arbejdet på et research- og udviklingsprojekt til en kommende udstilling på Horsens Kunstmuseum i foråret 2026. På tekstiltrykværkstedet har hun været optaget af at udforske potentialet i indfarvning, tryk og udbrænding. Hun har eksperimenteret med disse teknikker for at integrere nye metoder i sin praksis og for at blive endnu mere raffineret og detaljeorienteret i sit arbejde med udbrændingsteknikken.
Marie Holst Lorenzen har arbejdet på Statens Værksteders TC2-væv på produktion af værket CRY ME A RIVER, som er antaget på Biennalen for Kunsthåndværk og Design 2025.