Signe Rohardt Lund har afprøvet forskellige metoder til at “tegne i - og med metal”. Med bor og dremel har hun eksperimenteret med at indgravere og banke fordybninger med hammer. Til slut har hun benyttet en plasmacutter til at tegne i pladerne.

Signe Rohardt Lund har afprøvet forskellige metoder til at “tegne i - og med metal”. Med bor og dremel har hun eksperimenteret med at indgravere og banke fordybninger med hammer. Til slut har hun benyttet en plasmacutter til at tegne i pladerne.
Jane Jin Kaisen har opholdt sig 4 måneder i Turboladen for at producere værket ”Offering – Coil Embrace”, en 4-kanals synkroniseret videoinstallation til en udstilling hos Fotografisk Center, januar 2023.
During his residency at Statens Værksteder for Kunst, Sam Derounian has been developing limited edition screenprints for his forthcoming exhibition ‘Industrial and Horticultural Metaphors’ at Danske Grafikere in the spring of 2023.
Matilde Søes Rasmussen har opholdt sig i det lille fotoværksted for at skanne negativer af både nyt arbejde og arkivmateriale til en publikation, som skal udgives på forlaget Awful og udstilles i Bladr i februar 2023. Derudover har hun printet billeder fra sin debutbog Unprofessional til en udstilling på Centrum För Fotografi i Stockholm i januar 2023.
During my stay in the small clay workshop, I have developed and worked on a porcelain project focusing on the materiality of the objects and reflecting on extreme fragility and vulnerability into sculpture.
Kunstnerkollektivet RÅBERI OVER HEGNET består af billedkunstnerne Anne Marie Ploug, Pernille Kløvedal Helweg og Melou Vanggaard. Skabt i fælles ånd og med afsæt i deres forskellige billedkunstneriske erfaringer skal de vise en installationsudstilling, fordelt over de tre udstillingshuse og udendørsarealer på Gammelgaard Kunst og Kulturcenter i foråret 2023.
Til en udstilling ved PAD London i 2022 har tekstilkunstner, Signe Emdal, produceret værket Tara21. Værket er repræsenteret af Galerie Maria Wettergren og produceret i teknikken "Touch", som Emdal har udviklet under et residency-ophold på Island tilbage i 2018.
I det serigrafiske værksted har Rebecca Krasnik omdannet 3D-generede billeder til halftone-billeder i forskellige opløsninger og trykt dem som serigrafiske tryk.
Claus Rohland har opholdt sig i fotoværkstedet for at bearbejde en serie "snapshots" fra rejser i Mellemøsten, 1975-1977. Et udvalg af disse er endt i en udstilling på Davids Samling fra oktober '22 - april '23.
Værkserien ‘When she’s smiling, she’s working’ er en undersøgelse af smilet som kommerciel strategi og internaliseret kontrol. Den består af 4 fotografiske serigrafier trykt på genbrugsspejle.