Lone Arendal har arbejdet i grafisk værksted på en serie store træsnit. Hun er inviteret som gæst til den årlige udstilling med kunstnersammenslutningen Den Frie til foråret 2023.

Lone Arendal har arbejdet i grafisk værksted på en serie store træsnit. Hun er inviteret som gæst til den årlige udstilling med kunstnersammenslutningen Den Frie til foråret 2023.
Marie Søndergaard Lolk og Anne-Mette Schultz har under opholdet på Statens Værksteder produceret nye værker til udstillingen Skald hos Simian i Ørestaden. De har bl.a. udarbejdet et antal bænke, hvor mdf-konstruktionen er tænkt til at være ‘usynlig’ holder for et polstret sæde.
Dette ophold i fotoværkstedet er en fortsættelse af Charlotte Hjort-Rohdes mørkekammerarbejde tilbage i august 2022. Denne gang var formålet at nå til bunds i sine undersøgelser af papirtyper og fotografiske emulsioner.
Signe Rohardt Lund har afprøvet forskellige metoder til at “tegne i - og med metal”. Med bor og dremel har hun eksperimenteret med at indgravere og banke fordybninger med hammer. Til slut har hun benyttet en plasmacutter til at tegne i pladerne.
Jane Jin Kaisen har opholdt sig 4 måneder i Turboladen for at producere værket ”Offering – Coil Embrace”, en 4-kanals synkroniseret videoinstallation til en udstilling hos Fotografisk Center, januar 2023.
During his residency at Statens Værksteder for Kunst, Sam Derounian has been developing limited edition screenprints for his forthcoming exhibition ‘Industrial and Horticultural Metaphors’ at Danske Grafikere in the spring of 2023.
Matilde Søes Rasmussen har opholdt sig i det lille fotoværksted for at skanne negativer af både nyt arbejde og arkivmateriale til en publikation, som skal udgives på forlaget Awful og udstilles i Bladr i februar 2023. Derudover har hun printet billeder fra sin debutbog Unprofessional til en udstilling på Centrum För Fotografi i Stockholm i januar 2023.
During my stay in the small clay workshop, I have developed and worked on a porcelain project focusing on the materiality of the objects and reflecting on extreme fragility and vulnerability into sculpture.