Marie Bancks har arbejdet med to udstillinger under sit ophold på Statens Værksteder; fire skulpturer til X-rummet hos Huset i Asnæs og en skulptur, lavet af det samme materiale, til udstilling i Foyer.

Marie Bancks har arbejdet med to udstillinger under sit ophold på Statens Værksteder; fire skulpturer til X-rummet hos Huset i Asnæs og en skulptur, lavet af det samme materiale, til udstilling i Foyer.
Honey Biba Beckerlee har før været optaget af at kombinere videnskab og kunsthåndværk og “knyttet kaosteori” og “vævet kvantemekanik”. På dette ophold udvikler hun en serie vævninger kaldet ”time warp / warp time". Warp har en dobbeltbetydning og kan både være trend på en vævning og en forvridning af en art.
Lotte Fløe Christensen arbejder på bogen ’Frost Heave’, der skal udkomme på fotobogsforlaget Disko Bay Books i 2025.
På Statens værksteder for Kunst har lydkunstner og musiker Laure Boer (FR) og billedkunstner Marie-Louise Andersson arbejdet på udvikling og produktion af elektro-akustiske lydskulpturer. Opholdet fortsættes på Sound Art Lab i Struer i foråret 2024. Lydskulpturerne er produceret til en performance i Brønshøj vandtårn og til lydkunstfestivalen SOUNDFEST på HayArts – Cultural Center for Contemporary Art i Jerevan (Armenien).
Liesel Burisch har i tufteværkstedet arbejdet på en fortolkning af den klassiske filmplakat, en "tæppe-plakat" med titlen "Yatta" lavet af akryl og hamp. Filmplakaten indgår i Burisch’ soloudstilling på Foyer Contemporary i Park Bio.
Per Arnoldi har opholdt sig i Anne Marie Carl-Nielsens atelier for at udarbejde skitser og modeller til polycrome skulpturer, der i de farvede facetter driller øjet, pirrer sanserne og flimrer vellystigt i rummet.
I træværkstedet har Christine Clemmesen skabt fem trærammer til en soloudstilling på Møstings Hus. Arbejdet har været fysisk og objektbaseret på grund af den særegne ramme men også på grund af den skulpturelle situation inde i selve rammen og i billedet, hvor billede og hat støtter hinanden.
Niels Østergaard Munk har i det store fotoværksted arbejdet på sin soloudstilling Gyngende Grund til Galleri Image. Udstillingen tager udgangspunkt i den såkaldte ”rolling shutter”, der forårsager det blævrende billede på randen af kollaps, som vi kender fra digitale videoer.
Jens Bohr har arbejdet på grafisk værksted med litografiske værker til fællesudstillingen, Fynsk Forår – i Nymindegabmalernes fodspor, på Nymindegab Museet 5. april - 20. oktober 2024.
"Marbles" er titlen på et samarbejdsprojekt mellem Sofie Amalie Andersen og den norske kunstner Thyra Dragseth. Projektet skal vises på udstillingsstedet Ostra i Lissabon og Pachinko i Oslo over sommeren 2024.
Fysiske tilstande og mentale rum smelter sammen i Johanne Rude Lindegaard og Freya Sif Hestnes’ første fælles udstilling på Gammelgaard. Gennem videoinstallation og maleri i stor skala skaber de to kunstnere et fælles sansende erkendelsesrum med fokus på perception og de "fantomer", vi omgiver os med.