Christina Liljenberg Halstrøm startede med at ville undersøge traditionelle bogbindingsteknikker og dermed finde frem til nye konstruktionsdetaljer og udtryk. Med sportstape og mdf-plader undersøgte hun flader og sammensætning. Dette ledte imidlertid videre til en arbejdsproces, hvor hun undersøger og eksperimenterer med form og formål.
Okt. 2014
Christina stiller sig selv spørgsmålet: ”Hvor lidt skal der til før vi føler at noget opbevarer noget? Hvor lidt er lidt, og hvor lidt kan man bryde opbevaring ned til?” Hun skræller begreberne ned til der ikke er andet end flader og kanter tilbage, og med projektet udfordrer hun synet på opbevaring. Med sine prøver i linoleum og mdf-plader finder hun inspiration til senere at skulle arbejde i f.eks. ask. Gennem en udefineret leg med formål og former, opstår modeller og ideer til fremtidig brug.
I fyrretræ, valnød og egetræ undersøger Christina også runde former. Her arbejder hun ud fra en haptisk vinkel ved at udfordre følesansen og skabe objekter, som er rare at røre ved. At arbejde målrettet med det haptiske er gennemgående for hendes tilgang til design. De cylinderformede skålelignende ting inviterer og opfordrer til berøring.
Multifunktionalitet er kendetegnende for Christinas ufærdige værker. Det er endnu ikke klart defineret, hvad de kan bruges til, men det afgørende er, at det i sidste ende bliver ting med høj brugsværdi.