I foto- og grafikværkstedet har Laila Svensgaard udviklet og produceret værkserien ”Death of The Milky Way” i teknikken fotogravure til en duo-udstilling i Danske Grafikeres Hus. Udstillingen tager tematisk afsæt i årene omkring 1880, som bl.a. er det årti, hvor fotogravuren fik sit kommercielle gennembrud.
Cecilie Skov har arbejdet i metalværkstedet på en serie nye skulpturer i vævet metaltråd, som man normalt bruger i industrielle filtre.
Augusta Atla har haft ophold i Fotostudiet og mørkekammeret på Statens Værksteder for Kunst for at producere udstillingen “Spring of Life" til CAN Christina Androulidaki Gallery i Athen.
Eau Pernice er optaget af at skabe fortællinger både i og omkring sine værker. Fortællinger, der manifesterer sig inden for papirets grænser som et fysisk resultat af forskellige processuelle handlinger i trykkeprocessen - eller som opstår fra selve mediets tidslighed som et grundlæggende karakteristika ved grafikken.
Under sit ophold på Statens Værksteders metalværksted har Laurits Gulløv arbejdet på fire aluminiumsskulpturer, der indgår i udstillingen ”Tools to line the curved” på udstillingsstedet OK Corral.
Charlotte Thrane har i træværkstedet produceret støbeforme i støbekrydsfiner med skrå vinkler som forarbejde til opførelsen af en permanent skulptur i Annebergparken / Geopark Odsherred i juli 2022. Hun har brugt forskellige af værkstedets maskiner til at undersøge, hvordan man bedst skærer gummisko midt over.
Mette Nisgaard har på Statens Værksteder arbejdet på et større offentligt udstillingsprojekt kaldet L´oeil de ma rivale – min rivalindes øje.
Med store gulvlakspensler har Ditte Ejlerskov arbejdet fire måneder i Turboladen med maleri i stort format, primært med akrylmedium og voks på lærred. De seneste år er hendes praksis dog udover maleri også gået i en digital retning i form af AR skulpturer, NFTer og film. Hendes arbejde vil munde ud i en udstilling på Nikolaj Kunsthal, 12. feb. - 8. maj 2022. Her præsenterer hun desuden en serie tæpper i uld.
Mads Lindberg har arbejdet i atelier plan 2 med en serie skulpturer baseret på en samling figurer, han har indsamlet over de seneste 3-4 år.
Signe Emdal har opholdt sig i syværkstedet med sin væv for at færdiggøre et bidrag til gruppeudstillingen "Touch" hos Arden Asbæk Gallery, februar 2022. Udstillingen har taget navn efter den tekstile teknik, som Emdal har udviklet under et artist-in-residence-ophold på Icelandic Textile Center i 2018.