Udstilling Foyer: Ellen Ahnfelt-Rønne
Ellen Ahnfelt-Rønne arbejder i rammevæve, som hun selv bygger. Hun væver med en helt sart og tynd silkechiffon, som hun til udstillingen har indfarvet med naturlige plantematerialer i indfarvningsværkstedet.
Ellen Ahnfelt-Rønne arbejder i rammevæve, som hun selv bygger. Hun væver med en helt sart og tynd silkechiffon, som hun til udstillingen har indfarvet med naturlige plantematerialer i indfarvningsværkstedet.
Sara Lubich’s æstetiske studier er opstået af en interesse i at undersøge naturfænomener og jordens materialitet, kombineret med en trang til at bore sig ind i eksistentielle spørgsmål om liv og død.
Kendetegnet for Camilla Berners kunstneriske praksis er inklusionen af planteriget. Gennem fokus på planter, vores syn på og forhold til dem, undersøger hun de iboende spejlinger af kulturelle strukturer. Med afsæt i en stedspecifik kontekst bearbejder hun kompleksiteten imellem natur og kultur og retter fokus på, hvor sammenvoksede og forbundne de to i virkeligheden er.
Lars Tingskov Mikkelsen har arbejdet i træværkstedet med et møblement til nybyggeriet, The Shelter, hos Deep Forest Art Land. Udgangspunktet er et stort ringformet dæk med pavilloner, der skal anvendes som besøgscenter for skulpturparkens gæster.
På kurset i litografi gennemgår vi elementære processer og arbejdsmetoder i den litografiske teknik: Klargøring af sten. Udførelse af motiv. Indvalsning af sten. Kemi. Korrekt brug af presse. Papirhåndtering og dermed også de æstetiske og praktiske problematikker vedrørende præsentationen af de færdige tryk.
Vi vil også se på metodens historik og udvikling, og en stor del af kurset er baseret på kursisternes indbyrdes samarbejde om processerne.