Skip to content Skip to footer
Næste ansøgningsfrist: 4. november 2024 kl. 24:00
Brief info

f. 1995

Uddannet fra Hochschule für Bildende Künste – Städelschule, Frankfurt, i 2021 som Meisterschüler i Judith Hopfs klasse, og fra Det Jyske Kunstakademi i Aarhus i 2020.

Min kunstneriske praksis er præget af en interesse for de logistiske systemer og arbejdsmetoder i det postindustrielle. Den udfolder sig i krydsfeltet mellem et relationelt spor og et atelierbaseret billedhugger-spor, der er metodologisk forskellige, men hjælper med at informere hinanden på et diskursivt og tematisk niveau.

Når det kommer til produktionsteknik, er jeg involveret i både koordineringen af industriel produktion såsom CNC, svejsning og glasskæring samt in-house atelierbaserede produktion, der inkluderer faciliteter som lasercutter, træarbejder og modelbygning.

Udover dette arbejder jeg også på et mere taktilt niveau i samarbejde med bl.a. træskærere og udfører grafiske dybtryk og tegninger med en mere intim karakter på mit atelier. Som oftest arbejder jeg med produktionsmetoder, der refererer tilbage til (de logistiske-) systemer i mine motiver.

Blandt mine seneste udstillinger kan nævnes areas of common interests på 1Shanthiroad I Bangalore, Indien (2023), November på Simulacra Gallery i Beijing (2023), The Pawn Shop på documenta fifteen, ruruHaus i Kassel (2022), Festival der Jungen Talente på Frankfurter Kunstverein (2022), Going Nowhere på Spoiler Zone, Berlin (2021) og Umsteigemöglichkeit på Kunsthal Aarhus (2020). Vinder af G+G Art Award Nord (2023), shortlistet til ars viva art prize (2022), og værker i samlinger som f.eks. X Museum i Beijing og Herbert Gerisch-Stiftung i Neumünster.

Projekter af

På træværkstedet har Villiam Miklos Andersen skabt en serie af skulpturelle urinaler i massivt egetræ. Værkerne er approprieringer af urinaler, som forefindes på tyske rastepladser og danner samtidig billedramme om grafiske dybtryk, produceret på det grafiske værksted.